woensdag 2 november 2022

Uitstralen wat je te geven hebt

 Je soulmate trek je niet aan door uit te stralen wat er allemaal niet goed gaat en wat je tekort komt; door een heleboel te eisen en te verwachten. Straal liever uit wat je allemaal te geven hebt! 

Om dat uit te stralen, kun je ook werkelijk met geven beginnen. Laat ook maar aan jezelf zien dat je veel te geven hebt: aan je huisdieren, aan je vrienden, aan je familie, aan je planten, aan de eenden in de vijver ... en aan jezelf. 

Leg de nadruk op geven. Zeker aan je soulmate heb je veel te geven, dus straal maar uit dat je dat wilt en kunt. 

Alles wat je geeft komt vermenigvuldigd naar je terug. 

Open je voor resonantie met je soulmate en alle goeds en moois dat om je heen is! Doe dat iedere dag, ieder moment. Word er steeds beter in en gelukkiger mee! Geniet ervan! Zeg het tegen jezelf: "Ik wil liefde geven. Ik heb veel liefde om te geven en ik geef het graag aan iedereen die het kan ontvangen." Zo word je magnetisch voor mensen en voor liefdevolle verbindingen. 

Vibreer niet dat je mensen nodig hebt omdat je eenzaam bent. Daar jaag je mensen mee weg, omdat je jezelf feitelijk terugtrekt in de energie van eenzaamheid.

Let goed op wat je zegt in je innerlijke dialoog. Let ook goed op welke redenen je hebt om je soulmate uit te nodigen in je leven. Ligt de nadruk op wat je wilt nemen of ligt de nadruk op wat je hebt te geven? Ligt de nadruk op waar je bang voor bent op liefdesgebied of wat er goed en fijn is aan liefde tussen twee mensen?

Maak je geluk niet afhankelijk van de komst van je soulmate. Het helpt je niet om te bedenken dat het leuker zou zijn om iets samen met iemand anders te doen. Leer jezelf aan om het leuk met jezelf te hebben; om met jezelf mooie momenten te beleven. 

Het met jezelf leuk hebben is vaak een noodzakelijke wegbereider voor het leuk hebben met je soulmate. Als je teveel leuke dingen laat afhangen van je soulmate, hang je bij voorbaat al teveel gewicht aan jullie relatie. Je soulmate kan dan al niet zichzelf zijn in jullie relatie nog voordat die relatie er is.

"Ik wil zo graag een soulmate," zeggen mensen. "Waarom komt die toch niet?" Ik zie vaak dat deze mensen de komst van hun soulmate dan al jaren al blokkeren of niet echt open zijn om hem of haar te ontvangen. Je bent niet echt bezig je soulmate aan te trekken zolang je in jezelf zegt: "Kom naar mij, soulmate, want mijn leven is een ramp. Kom mij vreugdevol en gelukkig maken!"

Heel anders is het als je zegt: "Ik heb het zo goed gedaan als ik kon en daarvoor waardeer ik mezelf. Ik heb een mooi en goed leven. Ik ben vreugdevol, gelukkig en stralend en ik wil dat graag met jou delen, want ik weet dat jij dat waard bent. Jij bent de Liefde van mijn Leven!" Dan ben je magnetisch voor je soulmate.

Mensen lijken vaak te wachten tot er een tovenaar komt die hun leven zal helen. Veel mensen verwachten toverkrachten van geld, maar ook van hun ware liefde, de Prins op het Witte Paard. 

Door maar te blijven wachten tot alles ineens goed wordt, raken ze verzuurd en verbitterd; boos omdat ze al zo lang vruchteloos wachten. Dan kan hun soulmate hen nog moeilijker bereiken dan toen ze nog optimistisch en hoopvol waren. Het prachtige, stralende, liefdevolle contact dat je kunt hebben met je soulmate staat daarvoor veel te ver af van het zuur en bitter in hun hier en nu.

Als er echt een soort Grote Tovenaar zou zijn die met één zwaai met zijn toverstokje je leven goed zou kunnen toveren, zou ik trouwens niet zo nodig in dit Universum hoeven te leven. Ik zit niet te springen om een kracht boven en buiten me die mijn leven inhoud geeft, terwijl ik machteloos mag afwachten wat het wordt. 

Gelukkig zit het Universum anders in elkaar: je bent vrij en je bent machtig. Je kunt je macht weggeven – bijvoorbeeld aan een baas, een partner, aan geld of aan God – maar je kunt het ook altijd weer terugnemen. De macht over je leven ligt dus uiteindelijk steeds bij jou. Daarom is het zinloos om te wachten tot iets buiten jou je problemen oplost en je gelukkig maakt.

Wacht niet tot je leven wordt goedgetoverd, maar maak het nu al mooier en beter, ieder moment een beetje. Dan kun je toegroeien naar de werkelijkheid waarin je soulmate helemaal tot zijn of haar recht komt. 

Dan hoeft je soulmate niet langer te wachten tot jij eindelijk klaar bent om hem of haar in je armen te sluiten!…



Uit ons boek: ‘Liefde en Vrijheid’ door Barbara Borecka en Rene Argonijt, Uitgeverij Hajefa .
Het boek is bij ons verkrijgbaar inclusief gratis audio album met twee begeleide meditaties.
Zie daarvoor en meer informatie, ook over workshops en audio-albums op https://www.schoolvooradelaars.nl .



Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Romantische tips voor mannen en vrouwen

Omarm je kansen op Liefde! Geef het nooit op! Zelfs als je hart in het verleden gebroken is, vergeet niet dat er vele oprechte, geweldige me...