woensdag 9 maart 2022

Geluk met je partner

 Geluk komt van binnenuit. We moeten onszelf gelukkig maken en dat zeker niet verwachten van onze partner. Onze partner kan alleen bijdragen aan ons geluk en wij aan het zijne. 

Maar we hebben allerlei interacties met onze (potentiële) partners, we kunnen allerlei beslissingen en keuzes maken en in verschillende richtingen gaan groeien. Het is heel goed om te weten welke van onze eigenschappen, manieren van interactie en handelingen magnetisch werken voor onze (potentiële) partner en welke juist niet… 

Zelfs kleine keuzes in kleine dingen kunnen veel bepalen! Bv als een man zich realiseert ‘ho, ik kan het ook op een romantische manier zeggen/doen wat mijn vrouw helemaal anders gaat ervaren…!’ ,  of ‘ik kan meer initiatief gaan tonen zodat mijn vrouw zich meer feminien en gewild gaat voelen!’.

Of als een man/vrouw bedenkt: ‘ ik ga eerst joggen om te kalmeren en daarna pas ga ik met haar praten: vanuit een rustige, ontspannen energie’ of ‘ik kan haar/hem vaker laten merken/horen dat ze/hij MIJN vrouw/man is, om haar/hem het gevoel te geven dat ik heel blij met haar/hem ben en haar/hem graag wil als MIJN vrouw/man’.

We groeien voortdurend en onze relaties ook. Maar sommige dingen blijven voor lange tijd hetzelfde, zoals ‘dat de meeste vrouwen vallen op mannelijke mannen, en de meeste mannen vallen op vrouwelijke vrouwen’, of ‘dat vrouwen graag romantiek willen van mannen’ of ‘dat de meeste vrouwen een volwassen man willen en geen Peter Pan 😀’. 

Deze dingen wil ik graag helder communiceren omdat er vaak ‘om heen wordt gedraaid…’ of er simpelweg een stukje zelfkennis en bewustwording over ontbreekt of omdat het lijkt dat ze niet horen bij een geëmancipeerde maatschappij (maar toch problemen blijven veroorzaken in vele relaties…).



Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Contact met je Zielsverwanten

Het is goed om door de dag heen vaak contact met je zielsverwanten te maken en de vreugde van jullie verbinding te voelen; te voelen dat je ...